Impactul alimentației în sport

O dietă sănătoasă pentru sport și exerciții fizice ar trebui să conțină o mulțime de alimente amidonice, o mulțime de fructe și legume, unele alimente proteice și unele alimente lactate. De asemenea, este important să stăm hidratați în permanență.

Sportivii folosesc o serie de strategii dietetice pentru a își îmbunătăți performanța. Consumul de carbohidrați în timpul exercițiilor menține niveluri ridicate de oxidare a carbohidraților, previne hipoglicemia și are un efect pozitiv asupra sistemului nervos.

Macronutrienții și micronutrienții – O alimentație completă, echilibrată și sănătoasă

Macronutrienții sunt împărțiți în ProteineGlucide (carbohidrați) și Lipide (grăsimi). Sunt elemente pe care le întâlnim în alimentația zilnică și sunt indispensabile organismului nostru. Pentru un stil de viață sănătos trebuie să avem o alimentație care să cuprindă toți macronutrienții.

Proteinele sunt vitale pentru creștere, repararea țesutului muscular, imunitate, producerea de hormoni și enzime, menținerea masei musculare.

Glucidele oferă energia vitală care ne ține în mișcare în fiecare zi, sprijinind funcțiile sistemului nervos, rinichilor și sistemului muscular, printre care și inima.

Lipidele ajută corpul la creștere și dezvoltareabsorbția de vitamine în organism, menținerea membranelor țesuturilor, oferă energie și ajută la digestie, fiind vitale pentru funcțiile ficatului.

Micronutrienții sunt vitamine și minerale. Se găsesc în toate mâncărurile, în cantități diferite și nu au o valoare calorică. O varietate de fructe poate acoperi întregul necesar de vitamine pentru a avea un organism sănătos.

 

Open chat