Cât este de importantă  prevenția accidentărilor în sportul de performanță?

Cercetarea și interesul aplicat în prevenția accidentărilor în sport s-a dezvoltat foarte mult în ultima vreme, concentrându-se asupra conceptualizării și examinării apariției și prevenirii acestora.

Exista doua tipuri de prevenție :

  1. Prevenția primara – este cea care implică prevenirea accidentărilor la cei făra istoric de rănire.
  2. Prevenția secundară – este cea care implică practica încercării de a preveni rănirea. 

Întâi de toate este foarte important sa cunoaștem care pot factorii care favorizează vătămarea sportivă:

  • Erori de antrenament și pregătire necorespunzătoare;
  • Hidratarea insuficientă;
  • Kinesiologia sportului;
  • Echipamentul sportiv necorespunzător;
  • Factorii de risc ai sportului practicat;
  • Climat, suprafață de antrenament/competiție.

Care sunt diferitele strategii care sunt folosite in prevenția accidentărilor?

Există din ce în ce mai multe dovezi care arată că este posibilă reducerea riscului de accidentare. Strategiile care au fost propuse includ diferite tipuri de activități de întindere, formare de forță excentrică, echilibru, stabilitate de bază și combinații ale acestora.

O serie de strategii comportamentale cognitiv-afective, cum ar fi stabilirea obiectivelor, strategii de relaxare, autocunoaștere și sprijin social au fost găsite benefice în reducerea leziunilor, în special atunci când sunt utilizate sistematic.

Preveniția accidentărilor – ce trebuie să includă un astfel de antrenament?

În primul rând este fundamentală cunoașterea kinesiologiei sportului practicat.  Antrenamentul trebuie să fie specific, respectând cât mai fidel tipul anatomic de mișcare, viteză, tipul și forța de contracție. Totodata este  importantă și testarea funcțională a diferitelor dexterități specifice .

 Te asteptăm la centrul nostru pentru mai multe detalii! 

 

 

Open chat