Concentrarea este ca un mușchi…are nevoie de antrenament! Sfaturi pentru a îți îmbunătăți atenția si concentrarea

Concentrarea- importanța odihnei la timp

Concentrarea este ca un mușchi, poți învăța să îți antrenezi atenția, pentru a îți  îmbunătăți concentrarea și, astfel,  să îți crești productivitatea. Creierul, ca orice alt organ, devine obosit și are nevoie de perioade de odihnă pentru a-și recupera nivelul bun de funcționare. Ca și inima sau orice alt organ, nu poate fi la performanță maximă pentru perioade prea lungi de timp; Același lucru se întâmplă și cu creierul. Și de fapt pentru a ne proteja pe noi înșine, dacă nu oprim activitatea, corpul nostru ne obligă să o facem, deturnând atenția.

Când lucrezi  pentru o lungă perioadă de timp, nivelul de concentrare scade, interferențele cresc și astfel productivitatea scade.

Mai multe studii arată că, este dificil ca atenția susținută să rămână mai mult de 25 de minute la rând, așa că este bine să introducem pauze de 5 minute la fiecare 25 de minute de muncă. Este vorba despre antrenarea atenției, a concentrării, pentru a fi mai productiv.

Productivitatea este măsurată de numărul de obiective atinse, nu de timpul petrecut.

Pentru a-ți îmbunătăți atenția, idealul este să introduci o pauză de 5 minute la fiecare 25; cu toate acestea, trebuie să fii atent la activitățile care urmează să fie făcute în acea pauză. Nu trebuie să îți verifici e-mailul sau rețelele de socializare, pentru că nu faci decât să continui să  îți forțezi s vederea, postura și activitățile cognitive; idealul este să te ridic, să îți întinzi mușchii, să priviești pe fereastră pentru a schimba unghiul de focalizare și să încerci să îți fixezi vederea într-un punct îndepărtat, să bei apă … După acele 5 minute, îți vei relua munca, cu un predispoziție mai mare și o concentrare mai bună.

În ceea ce privește concentrarea mentală, idealul (respectând perioadele de 25 de minute de muncă, odihnă de 5 minute), ar fi să începi cu o activitate mică de dificultate medie, deoarece, atunci când începem, mai avem nevoie de o perioadă de încălzire pentru a atinge performanțele maxime intelectual. Apoi să introduci cea mai complicată muncă, timp de aproximativ o orăși să incheiem cu sarcini mai simple și în care intervine mai puțină oboseală până la finalizarea unui ciclu de două ore de muncă. La sfârșitul acestei perioade, este convenabil să faci o pauză mai lungă, pentru a începe un alt ciclu așa cum este descris mai sus.

Concentrarea- Importanța odihnei nocturne

 

Nu trebuie să uiti să respecti ciclurile somn-veghe. Dormirea unui număr adecvat de ore te va ajuta să îți îmbunătățești nivelul de atenție și concentrare. Somnul are o funcție de restaurare și restabilește echilibrul corpului și, prin urmare, este esențial pentru orice tip de activitate fizică și intelectuală. În plus, somnul ajută la consolidarea cunoștințelor dobândite în perioadele de veghe. În plus, una dintre funcțiile somnului este scăderea nivelului de anxietate. De fapt, atunci când dormi puțin, devii mai iritabili, de aceea este important să îți respecti perioada de odihna pentru a reduce stresul.

„Când ne simțim capabili să ne confruntăm cu o sarcină, stresul scade”

Sportul, obiceiurile alimentare bune … te ajută să reduci stresul, să-ți îmbunătățești sentimentul de bunăstare, sănătate … și atâta timp cât ești bine fizic, vei fi și  în condiții intelectuale mai bune.

Practica regulată a unui sport ajută la eliberarea tensiunii musculare, ceea ce presupune eliberarea tensiunii mintale: endorfinele cresc și odată cu ele se reduce sentimentul subiectiv de anvaxietate și stres. În plus, sportul ajută la menținerea constanței și la stabilirea obiectivelor bazate pe efortul regulat.

Introducerea unor pauze mici în timpul lucrului, așa cum s-a explicat, îți vor îmbunătăți capacitatea de concentrare, creativitatea și îți vor crește productivitatea, ceea ce poate genera o viziune mai pozitivă asupra performanței  și capacitatea de a realiza sarcina respectivă. Stresul, atunci când ne simțim capabili să ne confruntăm cu obiectivul propus, scade.

 

Există variabile externe de care trebuie să ai grijă pentru a-ți crește concentrarea și productivitatea:

  • Realizează o planificare a sarcinilor pe care trebuie să le efectuezi cu o zi înainte.
  • Fi realist atunci când îți setezi obiectivele, acordă un timp suficient pentru a le îndeplinii, iar pe cele mai complicate fragmentează-le  în obiective mici, mai ușor de atins în prima parte a zilei – astfel vei avea mai multă putere pentru a le îndeplini, iar finalizarea lor va fi o ca o întărire pentru a întreprinde noi sarcini cu dorință.
  • Lăsa-ți timp pentru situații de urgență, care să fie suficient pentru a reacționa și pentru a evita stresul. Planificarea ta nu trebuie să aiba nici o întarziere.
  • Păstrați masa cât mai limpede și curată posibil, fără a te distrage obiectele la vedere.
  • Lăsa-ți telefonul pe mut sau vibrații și deconectează toate aplicațiile de socializare pentru a evita distragerile.
  • Setează-ți două momente pe tot parcursul dimineții și două după-amiaza pentru a verifica și răspunde la e-mail. Nu lăsați e-mailurile pentru citire să invadeze spațiul de 25 de minute rezervat activității.
  • Nivelul de zgomot ambiental este un alt factor de control.
  • Păstrează o temperatura optima nu prea cald sau prea rece.
  • Rămâi hidratat, de preferință apă.
  • Manancă des-  fără mese copioase care cresc somnolența.

 

Sursa: Silvia Álava, „El Confidencial”

Open chat