În timpul somnului, lichidul coloanei vertebrale cerebrale trece prin creier mai rapid, curățându-l de deșeurile produse în mod natural de celulele creierului. Mușchiul este, de asemenea, “construit” în timp ce dormi, prin eliberarea hormonilor de creștere, în timp ce inima și plămânii fac o pauză.

Pe masura ce somnul devine mai înteles, studii au încercat să explice comportamentele legate de somn și nevoile somnului. De exemplu, s- a realizat un studiu prin care s-a cercetat dacă există un motiv biologic în spatele adolescenților care doresc să doarmă, concluzionând că majoritatea adolescenților au nevoie de mai mult somn, pentru a maximiza performanța cognitivă și luarea deciziilor.

Pe baza acestor studii și a altor studii similare, concluzia comună este că e mai bine să dormi mai mult.

În special pentru adolescenți, acest lucru pare să aibă sens: corpurile lor sunt în creștere, emoțiile lor sunt tulburate, creierul lor procesează informații sociale și academice din ce în ce mai complexe.

Dar, în timp ce performanța cognitivă și luarea deciziilor se îmbunătățesc prin odihnă, dezavantajele unui somn excesiv au fost lăsate în mare parte neexplorate.

Somnul și performanța cognitivă

Studiul colaborativ realizat de Anne Richards al UCSF, „Somnul și performanța cognitivă de la adolescenți până la bătrânețe: mai mult nu este mai bine”, a măsurat performanța cognitivă în comparație cu somnul mediu de la diferite vârste, iar concluziile sale transformă ipoteza ”mai mult este mai bun.”.Da, privarea de somn a dus la o performanță cognitivă mai mică, dar prea mult somn a avut un efect similar. A dormi 10 ore a fost asociat cu performanța mentală la egalitate cu 5 ore.

Studiul de somn al lui Richards și al colegilor săi a folosit date colectate pe parcursul a 20 de luni de la Lumosity.com, un site de instruire cognitivă ai cărui utilizatori au raportat durata obișnuită a somnului înainte de a juca jocuri pe baza unor teste cognitive standardizate.

Studiul a evaluat scorurile în raport cu somnul obișnuit din trei jocuri: Speed ​​Match (care măsoară memoria de lucru și viteza de procesare), Memory Matrix (care testează memoria vizuala-spațială pe termen scurt) și Raindrops (care provoacă aritmetica mentală într-un mediu temporizat).

Poate surprinzător, descoperirile au indicat că există un număr magic pentru cât de mult a optimizat somnul funcția cognitivă și a persistat la toate vârstele: 7 ore de somn a fost cel mai bun.

După cum au remarcat Richards și echipa, performanța maximă la 7 ore de somn a fost „remarcabil de consecventă la grupele de vârstă mai tinere și de vârstă mijlocie și este reprodusă în mod fiabil în diferite sarcini”, deși vârful a fost imperceptibil la vârstele de 75-89 de ani.

Interesant este că pentru fiecare oră de somn de peste 7 ore, adolescenții au prezentat scăderi comparabile sau mai abrupte ale performanței față de cei cu vârsta cuprinsă între 20 și 24 de ani, sugerând că adolescenții ar putea să nu beneficieze după mai mult somn.

Richards și colaboratorii notează că, în timp ce alte studii au descoperit că funcționarea cognitivă a persoanelor în vârstă scade odată cu mai mult somn, această asociație a fost de obicei pusă în discuție cu problemele de sănătate care stau la baza.

Scăderea funcției cognitive atunci când adolescenții au dormit mai mult a contrazis presupunerea că scăderi similare la vârstnici s-au datorat bolii subiacente sau îmbolnăvirii, deoarece adolescenții au în general puține probleme de sănătate subiacente.

Nu numai că 7 ore păreau să fie doza corectă pentru toate grupele de vârstă, dar studiul lui Richards și al echipei a urmărit performanța cognitivă versus somn, controlând în același timp sexul și nivelul de educație.

Au reușit să facă acest lucru deoarece erau înarmați cu date – o mulțime de date – de la Lumosity, ai căror utilizatori furnizează informații despre gen și educație. (Toate datele furnizate cercetătorilor sunt mai întâi anonimizate.)

Autorii au analizat 499.273 jocuri Speed ​​Match, 447.665 jocuri Memory Matrix și 231.658 jocuri Raindrops. Dimensiunea setului de date este parțial atribuită testelor cognitive traduse în jocuri „concepute pentru a fi atrăgătoare din punct de vedere vizual și atrăgătoare pentru publicul de pe internet”.

Deci, pentru a controla angajamentul pe termen lung, autorii au analizat rezultatele unei persoane doar prima dată când au jucat un joc, eliminând orice efect de practică.

Rezultatele testelor cognitive în sute de mii de cazuri sugerează că concluziile studiului sunt generalizabile, după cum notează secțiunea de discuție a lucrării: „Marea forță a acestor descoperiri este că sunt derivate dintr-o dimensiune a eșantionului de neegalat și reprezintă o gamă impresionantă de vârste. Acest lucru generează puterea statistică de a … identifica o relație mică, dar precisă, între durata somnului și performanța cognitivă. ”

Totuși, nu înseamnă că o recomandare de 7 ore de somn ar trebui să fie aplicată tuturor: nevoile de somn variază.

Dar, dacă 7 ore de somn beneficiază de capacitatea ta de a gândi și de a fi prezent mental, acest lucru poate indica faptul că ai o reglare sănătoasă și tipică a somnului.

Leave a Reply