Karting-ul isi are originea in Statele Unite, primul kart fiind creat in 1956 in California, de catre Art Ingels si Lou Borelli. Este un vehicul mic, conceput dintr-un motor de tuns iarba.

Fenomenul s-a dezvoltat rapid, generand o activitate de divertisment raspandita in SUA, si apoi in Europa.  Cursele se desfasoara pe piste similare cu cele pentru alte tipuri de curse auto, dar avand o lungime de numai  aproximativ 1000 de metrii.

Prima echipa de karting din Romania  – “Asociatia de karting a Liceului bucurestean Ion Neculce”-  a fost infiintata de profesorul Mircea Eron Ionescu in 1971, karturile fiind fabricate dupa un proiect care apartinea domnului Bobocel.

Astazi vom vorbi cu doi reprezentanti ai echipei Gulstar Racing care ne vor povesti putin din experienta lor.

Stroescu Sabin – zis si “Dinu” in varsta de 12 ani practicant de karting

Prima mea interactiune cu un Kart s-a petrecut la varsta de 4 ani, e drept era un Kart pentru amatori. Acum cand imi amintesc, realizez ca a fost amuzanta reactia mea, atunci insa nu mi s-a parut asa pentru ca m-am speriat foarte tare cand a pornit Kartul si evident ca m-am dat jos din el.

 Pe la varsta de 8 ani am inceput sa pilotez masini virtual cu ajutorul simulatorului. As putea spune ca am inceput sa practic acest sport pornind de la o joaca. 

La 9 ani am incercat pentru prima oara un Kart adevarat si mi-a placut foarte tare. De aici incepe povestea…

Debutul in competitii l-am facut la 9 ani la clasa Mini unde am reusit sa obtin rezultate foarte bune. Asta m-a incurajat sa merg mai departe si in anul urmator la aceeasi clasa am devenit vicecampion national atat in competitia organizata de Federatia Romana de Automobilism Sportiv cat si in cea organizata de Federatia Romana de Karting.

In toamna anului trecut mi-am facut debutul cu succes la clasa OK Junior in campionatul FRK, iar anul acesta am participat la numeroase competitii internationale unde am obtinut rezultate bune, ma adaptez 😁.

In acest moment concurez in campionatul national FRK si urmeaza pentru mine alte competitii internationale la care voi merge si unde sper sa obtin rezultate din ce in ce mai bune.

Cei care ma sustin neconditionat atat material cat si spiritual sunt parintii mei. Ma insotesc peste tot si acest lucru este foarte important pentru mine.

Acum echipa al carui membru sunt si care se afla in spatele performantei mele este Gulstar Racing si este foarte importanta si trebuie mentionata. Colegii mei sunt importanti, si nu in ultimul rand voi, care ma ajutati sa ma mentin intr-o forma fizica buna.

Ma antrenez mult , am un program destul de incarcat , dar imi doresc foarte mult sa fac performanta! 

Ai un model in cariera pe care ai vrea sa il urmezi?

Imi place foarte mult de Max Emilian Verstappen, el este un model pentru mine si il apreciez foarte mult.

La varsta de doar 17 ani, Verstappen si-a facut debutul in Formula 1 in 2015 pentru echipa Toro Rosso, devenind cel mai tanar pilot din Formula 1, acolo unde a concurat alaturi de un alt debutant, Carlos Sainz Jr.  Dupa un sezon peste asteptari, el este promovat catre Red Bull Racing, chiar înainte de Marele Premiu al Spaniei din 2016, si reușeste sa castige cursa la varsta de doar 18 ani.

Imi doresc foarte mult sa fiu primul roman care ajunge in formula 1.

David Dragan – 12 ani – practicat de karting

Sunt o persoana careia ii place sportul in general, joc baschet, merg cu bicicleta, joc fotbal.

La 6 ani am avut prima mea competitie in karting, a fost o Cupa a Romaniei, care s-a desfasurat pe circuitul de la Targu Secuiesc. Sentimentul a fost unul interesant, inca nu intelegeam ce inseamna emotiile de dinaintea unei curse, nu aveam obiective clare fixate in minte. Stiam doar ca vreau sa merg cu kartul pe circuit, imi placea agitatia si frenezia specifice curselor, pe care le experimentam pentru prima data. Sentimentul general era caracterizat de dorinta de a concura, de nerabdarea de a fi pe pista alaturi de alti piloti pe care ii intalneam pentru prima data.

Imi amintesc ca mi-a fost dificil la inceput sa inteleg cum sunt structurate cursele, weekendul de cursa, mai precis. De ce? Pentru ca  ziua de sambata incepe  cu una sau doua sesiuni de warm-up, apoi urmeaza cele 8-10minute de antrenament calificativ, Crono- cum ii spunem noi, si abia apoi incep cursele propriu-zise.

In Romania sunt de regula 2 curse in ziua de sambata (2 manse calificative) si 2 curse duminica-cele care dau rezultatul final al etapei sau, dupa cum era cazul cursei despre care va vorbesc, a Cupei. Imi amintesc ca aveam mixed feelings: pe de o parte nerabdare, entuziasm, emotii specifice competitiei (pe care am inceput sa le resimt din ce in ce mai intens pe parcursul weekendului), pe de alta parte incercam sa inteleg mai bine ce se petrece, cum trebuie sa reactionez si ce am de facut, pentru ca evident, incepusem sa imi doresc sa obtin un rezultat bun. Si rezultatul a fost foarte bun, am urcat pe podium, am plecat acasa cu cupa pentru locul 2.”

Povesteste-ne putin cine te sustine in cariera sportiva?

Am multi sustinatori, persoane care apreciaza ceea ce fac si care ma incurajeaza: familie , prieteni, profesori, colegi de scoala. Parintii sunt cei care sustin financiar aceasta pasiune a mea si care, in acelasi timp, ma sustin moral, ma insotesc la competitii, ma ajuta sa depasesc momentele mai dificile, se bucura cand fac o cursa buna si ma asteapta la iesirea din pista pentru a ma felicita.

In acelasi timp, consider ca sustinerea vine si din partea staff-ului echipei din care fac parte, Gulstar Racing Team. Practic sustinerea si increderea pe care mi-o ofera ei, impreuna cu suportul tehnic sunt la fel de importante ca sustinerea (morala si financiara) pe care mi-o ofera familia. Cea mai mare performanta sportiva avuta pana acum este castigarea unei mansei la cea mai mare competie de karting din lume care a avut loc in Italia la Francia Porta.


Povesteste-ne o intamplare amuzanta din timpul antrenamentelor/meciurilor.

Hmmm…greu de raspuns… Din timpul curselor nu cred ca am vreo amintire funny. La noi, totul se intampla foarte rapid, noi ne raportam la sutimi si miimi de secunda, astea sunt reperele noastre in pista, deja cand vorbim de zecimi de secunda nu e ok, inseamna ca pierdem timpul😊 Sunt prieten foarte bun cu toti colegii mei de echipa si in principiu cu marea majoritate a pilotilor din paddock am o relatie buna, interactionam, facem lucruri amuzante in timpul liber pe care il avem intre intrarile in pista. 

Cea mai recenta distractie a fost sa strangem la menghina sticle cu suc acidulat😊

Va multumim ca ne-ati impartasit un pic din experienta voastra! Mult succes baieti!

Galerie foto:

Leave a Reply