Respirația conștientă este ancora momentului  prezent…AICI și ACUM

Respirația este o funcție corporală autonomă – sau în esență automată – care continuă singură, dar pe care o putem modifica la nevoie. Schimbarea respirației poate, la rândul său, să reducă sau să crească activitatea sistemului nervos simpatic, rezultând răspunsul de luptă sau răspunsul de relaxare.

Actul constient al respirației implica o inspiratie profunda, ținerea respirației pentru 3-4 secunde si apoi o expirație lungă. Respirația profundă se face prin umplerea părții inferioare, medii și superioare a plămânilor, iar expirarea trebuie făcută în ordine inversă. În exhalare substanțele toxice sunt eliminate.

Respirația este una dintre cele mai eficiente arme pentru a combate stresul

Dacă vom vedea vreodată un copil care respiră, avem o demonstrație excelentă a ceea ce reprezintă modul de respirare corespunzător. Putem vedea că atunci când copilul inspiră abdomenul se ridică și când expira, coboară. Copilul utilizează permanent respirația abdominală. Când dormim, folosim respirația abdominală.

De ce? Pur și simplu pentru că suntem relaxați.

Ori de câte ori suntem relaxați, practicăm, în mod inconștient, respirația abdominală.

Prezența mentală în respirație înseamnă să fi atent la senzațiile tale , să observi fluxul spre interior și  spre exterior, senzația de intrare și de plecare a aerului. Poți direcționa această atenție la nivelul nărilor, abdomenului sau pieptului.

Respirația conștientă  este utilă în diferite moduri:

  •      Îți permite să fi în momentul prezent. (hiperactivitatea minții noastre este mai mult în trecut sau în viitor decât în ​​prezent, mâine trebuie să …… sau nu am … sau ar trebui să).
  •      Te  pune în contact cu corpul tău
  •      Trăiești, simți, conștientizezi.

Cum te poate ajuta respirația conștientă în performanța sportivă?

Respirația  influențează direct stările emoționale deoarece ne focalizează, si ne readuce la punctul de echilibru.

Respiratia conștientă aduce schimbări in stările fizice și mentale ale sportivului.

·         Reduce insomniile.

·         Contribuie la câștigarea încrederii în sine.

·         Generează optimism;

·         Ajută la restabilirea odihnei fizice.

·         Inhalarea are un efect energizant.

·         Ajută la concentrare;

·         Probabil că nici o altă funcție nu este atât de strâns legată de minte și de sistemul nervos

·         Combină corpul cu mintea.

Respirația este un regulator puternic al ritmurilor biologice, psihice și emoționale, iar prin schimbarea ritmului respirației, modul nostru de a ne percepe și de a percepe lumea se schimbă.

Open chat