Rutina zilnica  are un mare impact asupra productivitatii, ea reprezentand o serie de activitati, care, in timp, se transforma in obiceiuri. Aceasta ajuta la mentinerea unei stari bune pe toate planurile ( fizic, mental si emotional).

“Suntem ceea ce facem în mod repetat. Prin urmare, excelența nu este un act, ci un obicei. ” – Aristotel

Timpul este o resursa, niciodata suficienta sau la indemana in momentele importante, o resursa ce trebuie rationalizata, optimizata si controlata. Odata pierdut, nu mai poate fi recuperat sau inlocuit.

Astfel este foarte important sa avem o rutina buna, una care sa ne faca sa ne simtim bine si care sa ne ajute la indeplinirea obiectivelor.

De ce sa creezi o rutina?

Rutina zilnica ne ajuta sa gasim un echilibru intre munca și activitatile sociale, atingand astfel un nivel ridicat de performanta personala. Anumite actiuni repetitive pot fi considerate un adevarat castig  pentru sanatatea fizica, cum ar fi exercitiile fizice, un program de somn adecvat, etc, dar de asemenea, pot imbunatati sanatatea mentala prin reducerea nivelului de stres

Altfel spus poti considera ca stabilirea unei rutine zilnice pozitive este o auto-investiție!

Urmarirea unei rutine zilnice te poate ajuta sa iti stabilesti prioritatile si sa iti urmaresti obiectivele stabilite.

Ce ar trebui sa ai inclus in rutina zilnica?

Iata o lista de 4  puncte pe care sportivii ar trebuie sa le includa in rutina zilnica pentru a-si imbunatatii performanta sportiva si calitatea vietii.

 

a) Antrenamentul fizic – tipurile de exercitii pe care le executi  depind de sportul practicat.

 

b) Odihna – nu trebuie sa uiti ca odihna este esentiala, fiind cea mai buna si eficienta modalitate de refacere dupa efort. Antrenamentele joaca un rol urias in viata sportivilor de performanta, dar este foarte important sa stii cand sa te opresti. Sindromul de suprasolicitare, cunoscut si sub denumirea de OTS sau burnout, se refera la o stare de oboseala intensa si performanta redusa in activitatea fizica, ca urmare a supraincarcarii corpului.

OTS poate afecta o serie de functii in organism si poate avea consecinte, cum ar fi accidentari, sistem imunitar scazut, schimbari de dispozitie.
Cand vine vorba de odihna zilnica este foarte importanta atat pauza intre antrenamente cat si somnul de noapte.

c) Mancare sanatoasa – corpul uman are nevoie de anumite alimente pentru a funcționa și a funcționa bine. Nu te poti astepta sa te simti bine si sa arati bine mancand nesanatos! Ca sportiv, cu siguranta nu te poti astepta la performanta daca nu consumi alimentele potrivite.

.

Cercetătorii studiaza de ani buni beneficiile unei nutritii adecvate si au descoperit ca sportivii si non-sportivii au nevoie de o dieta bine echilibrata pentru o viata sanatoasa si fericita. Sunt 3 lucruri pe care le introduci in farfurie : carbohidrati, proteine ​​și grasimi.  Cu toate acestea, poate fi usor sa mananci lucruri gresite – sau prea mult – dacă nu esti atent.

d) Meditatia -exista dovezi care sugereaza ca meditatia iti poate vindeca mintea si corpul si iti poate imbunatatii bunastarea fizica.

Concentreaza-ti atentia asupra respiratiei si asupra modului in care corpul se misca cu fiecare inhalare ai exhalare. Observă mișcarea corpului în timp ce respiri, pieptul, umerii, abdomenul. Pur si simplu concentreaza-ti atentia asupra respirației  fara a-i controla ritmul sau intensitatea. Dacă mintea ta rataceste, intoarce-ti atentia inapoi la respiratie. Mentine această practica de meditatie timp de două-trei minute pentru a inceput,  iar apoi încearca pentru perioade mai lungi.

Beneficiul final al meditatiei este eliberarea mintii de atașamentul fata de lucruri pe care nu le poți controla, cum ar fi circumstanțele externe, si dezvoltarea atentiei. Practicarea regulata a acesteia ajuta sportivii sa gestioneze emotiile  din viata de zi cu zi si din timpul provocarilor legate de sport.

Rutina zilnica  – organizare, echilibru, succes

Putem obtine bunastarea unei vieti pline de sens pastrand un program zilnic, avand un birou ordonat si un program saptamanal echilibrat in ceea ce priveste aspectele profesoniale si sociale, reusind astfel sa ne urmarim scopurile pe care ni le propunem si sa dam o mai mare importanta aspectelor de rutina ale vietii de zi cu zi,

A nu avea nicio rutina sau structura este cu atat mai mult epuizant mental, fizic si emotional decat orice rutina ar putea fi vreodata!

Si tu poti avea mai multa motivatie si pasiune, ceea ce o sa faca ca atingerea obiectivelor sa fie mai usoara. Si tu poti avea mai multa energie fizica si mentala , poti fi mai fericit si multumit de calitatea vietii tale.

 

 

Open chat