Meditația este o abordare a antrenării minții, similară cu modul în care fitness-ul este o abordare a antrenării corpului.

Încă din copilărie, am fost educați doar să examinăm și să verificam lucrurile din lumea exterioară. Nimeni nu ne-a învățat cum să privim în interior, prin urmare, rămânem străini de noi înșine, în timp ce încercăm să îi cunoaștem pe ceilalți. Această lipsă de înțelegere de sine este unul dintre principalele motive pentru care relațiile noastre nu par să funcționeze și de ce confuzia și dezamăgirea prevalează atât de des în viața noastră.

Scopul meditației este de a merge dincolo de minte și de a experimenta natura noastră esențială – care este descrisă ca pace, fericire și fericire. Dar, după cum știe oricine a încercat să mediteze, mintea în sine este cel mai mare obstacol care stă între noi și această conștientizare. Mintea este nedisciplinată și neliniștită și rezistă oricărei încercări de a o disciplina sau de a o ghida pe o anumită cale. Mintea are o minte proprie.

 

Scopul meditației nu este un obiectiv. Trebuie doar să fie prezent.

 

Dar există multe tehnici de meditație – deci cum înveți cum să meditezi? În general, cel mai simplu mod de a începe meditația este prin concentrarea asupra respirației.

Concentrează-ți atenția asupra respirației și asupra modului în care corpul se mișcă cu fiecare inhalare și exhalare. Observă mișcarea corpului în timp ce respiri, pieptul, umerii, burta, etc. Pur și simplu concentrează-ți atenția asupra respirației  fără a-i controla ritmul sau intensitatea. Dacă mintea ta rătăcește, întoarce-ți atenția înapoi la respirație. Menține această practică de meditație timp de două-trei minute pentru a început,  iar apoi încearc-o pentru perioade mai lungi.

Beneficiul final al meditației este eliberarea minții de atașamentul față de lucruri pe care nu le poți controla, cum ar fi circumstanțele externe sau emoțiile interne puternice. Practicianul eliberat sau „iluminat” nu mai urmează în mod inutil dorințele sau se agață de experiențe, ci menține în schimb o minte calmă și un sentiment de armonie interioară.

Importanța meditației în sport

Meditația în sport este la fel de importantă ca sportul în sine. Nu este important doar să câștigi un joc, ci este la fel de important să valorifici capacitatea mentală necesară pentru a câștiga jocul. Nu face o greșeală să consideri că meditația nu este decât o pierdere de timp și că doar  antrenamentul fizic contează. Vei fi surprins câte victorii răpește lipsa de meditație, jocuri care ar trebui să fie câștigate sunt pierdute, iar oboseala care ar trebui să fie evitată este experimentată.

Ce aspecte poți îmbunătăți prin meditație?

Meditația:

  • Ajută la creșterea concentrației și concentrării gândurilor sau obiectivelor.
  • Elimină stresul și anxietatea.
  • Oferă relaxare corpului și minții.
  • Elimină gândurile nedorite, negative și distructive care apar în minte, astfel încât să se realizeze o stare de spirit calmă și sănătoasă.
  • Ajută la controlul gândurilor și comportamentului nostru.
  • Ajută la stabilizarea activității cardio-respiratorii a persoanelor.
  • Practica constantă a meditației ajută la controlul mâniei / agresiunii și transformarea energiilor negative în pozitivitate, încredere și putere de a persevera indiferent de bariere.

Efectele aplicării tehnicilor de meditație

Cantitatea de energie obținută din meditație este mai mare decât cea din somn. Cu 20 de minute de meditație egalezi 8 ore de somn profund. Meditația este probabil cea mai puternică tehnică cunoscută pentru ameliorarea stresului și anxietății și pentru refacerea sănătății.

Fiecare sportiv ar fi de acord că energia este un ingredient cheie pentru succesul în sport. Alimentele, somnul odihnitor, respirația și meditația sunt cele patru surse de energie.